Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Reflectieruimte UB Binnenstad is open

18 januari 2019

Vanaf 18 januari 2019 kunnen studenten en medewerkers gebruik maken van een stilteruimte op de 1e verdieping van de Universiteitsbibliotheek Binnenstad. De ruimte is bedoeld om je te kunnen onttrekken aan de drukte, bijvoorbeeld voor een moment van bezinning of meditatie.

• Reflectieruimte: kamer 0142; 1e verdieping, tweemaal rechtsaf

Geen religieus karakter

De reflectieruimte is gericht op mindfulness en heeft geen religieus karakter. De inrichting van de kamer is sober, zonder versiering, opschriften en aankleding. Meerdere mensen kunnen tegelijk gebruik maken van de ruimte. Hij mag niet door het gedrag van gebruikers worden geclaimd of toegeëigend. Eigen attributen mogen gebruikt worden, maar deze moeten nadien weer meegenomen worden.

De reflectieruimte wordt ingericht voor een pilotperiode van 7 maanden (t/m juli 2019). Ten behoeve van een evaluatie vragen we bezoekers middels formulieren om anoniem aan te geven hoe vaak ze gebruik maken van de ruimte.

Er zijn ook stilteruimtes in de Linnaeusborg, het University College, het Duisenberg Gebouw en bij het UMCG.

Reflectieruimte
Laatst gewijzigd:13 januari 2020 11:35