Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Masterstudent Bettina Hünteler wint NIDI-NVD Master Thesis Award

30 november 2018
Bettina Hünteler wint NIDI/NVD Scriptieprijs

Om onderzoek naar bevolkingsvraagstukken door jonge onderzoekers te stimuleren reiken het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI) en de Nederlandse Vereniging voor Demografie (NVD) jaarlijks de NIDI-NVD Master Scriptieprijs uit voor de beste masterscriptie op het gebied van demografie . Dit jaar is de prijs gewonnen door Bettine Hünteler, die haar scriptie schreef over ‘Spatial immobility related to the family: Do geographic proximity to the parents and intergenerational support exchange matter for migration decisions within Germany?’.

Hünteler heeft onlangs de Double Degree Master Demography and Social Inequality afgerond. Deze opleiding is een samenwerking tussen de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen in Groningen en de Universiteit van Keulen in Duitsland, waarbij studenten twee masteropleidingen volgen en één gezamenlijke scriptie schrijven. Op dit moment werkt Hünteler bij de Keulse universiteit, waar ze zich voorbereidt op een PhD-onderzoek.

De volgende spelregels gelden:

• de prijs wordt jaarlijks uitgereikt op de Nederlandse Demografiedag;
  • de scriptie heeft een band met Nederland, hetzij door nationaliteit, woonplaats of universiteit van de indiener, dan wel door het onderwerp;
  • de scriptie is van recente datum (afgelopen 1-2 jaar);
  • alleen oorspronkelijke scripties  mogen meedingen; scripties mogen maar eenmaal meedingen;
  • studenten kunnen zelf hun scriptie nomineren.

De NIDI-NVD Master Scriptie prijs bestaat uit een geldbedrag van Euro 500 en een oorkonde.

Laatst gewijzigd:26 februari 2020 09:40