Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Sociologie master krijgt label Topopleiding

25 maart 2018

Sociologie is één van de 18 opleidingen van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) die in de nieuwe editie van de Keuzegids Masters het label Topopleiding krijgen. Van de negen 'brede of algemene' universiteiten staat de RUG in totaal als eerste gerangschikt met 63,5 punten. Met de technische universiteiten erbij mag de RUG zich de derde (voltijds) masteruniversiteit van Nederland noemen.

18 topopleidingen

In de Keuzegids Masters 2018 zijn beschrijvingen opgenomen van alle masteropleidingen die officieel in Nederland zijn geregistreerd. Bij de meeste masters wordt bovendien met punten een kwaliteitsoordeel gegeven. Sommige studies zijn zo goed dat de redactie ze het label Topopleiding geeft (een score van 76 punten of meer). Landelijk kregen 157 masteropleidingen dit label. Van de masters van de RUG mogen zich 18 Topopleiding noemen. Dit zijn: Archeologie (research), Astronomy, Behavioural and Cognitive Neurosciences (research), Chemical Engineering, Criminal Law and Criminology, Ecology and Evolution, European Studies, Filosofie, International Law and the Law of International Organizations, Kunst- en Cultuurwetenschappen, Marketing, Rechtswetenschappelijk Onderzoek (research), Mathematics, Nanoscience, American Studies, Economics and Business (research), Sociologie, en Spatial Sciences (research).

Keuzegids Masters 2018
In de Keuzegids worden alle Nederlandse masteropleidingen kort beschreven. Bij de meeste wordt een kwaliteitsoordeel gegeven, op basis van studentenoordelen en het oordeel van keurmerkinstantie NVAO.

Zie ook:
Laatst gewijzigd:14 april 2018 10:36