Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Nederlandse beursondernemingen richten zich op de langere termijn | iGOR presenteert onderzoek op Eumedion-symposium

28 november 2017
Onderzoeker Niels Hermes (midden) presenteert de bevindingen van het Institute for Governance and Organizational Responsibility (iGOR). Foto: Rogier Bos

Bestuurders van Nederlandse beursondernemingen zijn meer op de lange termijn gericht dan hun Amerikaanse collega’s. Het langetermijndenken onder beursgenoteerde Nederlandse ondernemingen lijkt de afgelopen tien jaar ook enigszins sterker geworden. Dat blijkt uit onderzoek van Niels Hermes, Reggy Hooghiemstra en Kees van Veen van het Institute for Governance and Organizational Responsibility (iGOR).

In opdracht van Eumedion analyseerden zij ‘conference calls’ van zestig Nederlandse beursfondsen met analisten en beleggers in de periode van 2002 tot 2016. Hermes presenteerde de resultaten van het onderzoek onlangs op een symposium van Eumedion, een belangenbehartiger voor institutionele beleggers op het gebied van corporate governance en duurzaamheid.

URL FEB
AACSB EQUIS logos