Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Online portal Academische Communicatievaardigheden vernieuwd

11 april 2017

Via de onlangs vernieuwde online portal Academische Communicatievaardigheden van het Talencentrum leer je beter schrijven en presenteren op academisch niveau. Je vindt er handige filmpjes met tekst-en-uitleg en links naar zorgvuldig geselecteerde bronnen. Op de portal staat bovendien een keur aan cursussen en workshops waarmee je je academische vaardigheden kunt verbeteren. Al deze informatie is online en gratis beschikbaar!

Voor wie?

De portal is relevant voor iedereen die op academisch niveau moet presenteren en schrijven: bachelor-, master- en PhD-studenten.

Nestor

Extra oefeningen zijn beschikbaar in Nestor, de digitale leeromgeving van de RUG. Momenteel zijn deze alleen beschikbaar voor RUG-studenten en -medewerkers.

Waarom?

Tijdens je studie zul je essays, onderzoeksverslagen en scripties moeten schrijven. Je zult presentaties moeten geven over uiteenlopende onderwerpen. Mogelijk schrijf en presenteer je in een andere taal dan je moedertaal.

• Hoe structureer je je informatie?
  • Hoe maak je een scriptieopzet?
  • Hoe zet je een logisch betoog op?
  • Hoe schrijf je een overtuigende paper?
  • Hoe presenteer je een onderzoeksvoorstel?

Cursussen

Het Talencentrum geeft ook taalcursussen en communicatietrainingen in allerlei talen en aan vele soorten klanten, zoals:

Ontwikkel je schrijfvaardigheid

Ga je volgend collegejaar je scriptie schrijven? Loop je af en toe vast in het schrijfproces, of vind je het lastig om kort en bondig te schrijven? Schrijf je dan nu in voor de training Academische schrijfvaardigheid (start: 20 april)! In deze training leer je hoe je een goede structuur opzet en hoe je de opzet van je tekst laat aansluiten bij je doel en je lezer(s). Verder gaan we aan de slag met heldere alinea's en duidelijke kernzinnen. Natuurlijk kijken we ook naar de juiste woordkeus: wat is passend binnen de academische context? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar! Schrijf je direct in

Naar de portal

De portal is online en gratis beschikbaar, in het Nederlands en het Engels:

Laatst gewijzigd:01 september 2023 09:58