Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Laurens Sloot in Nieuwsuur: ‘Online marktaandeel supermarkten groeit 20 tot 30 procent per jaar’

06 april 2016
Laurens Sloot
Laurens Sloot

De komende tien jaar verdwijnen er tweehonderd tot vierhonderd middelgrote supermarkten. Volgens retaildeskundigen komt dit doordat honderdduizenden Nederlanders via internet hun boodschappen gaan doen. ‘Op dit moment is het online marktaandeel van de supermarkten ongeveer 1 procent van alle boodschappen, maar het groeit wel heel snel.’ Dat zegt Laurens Sloot, hoogleraar retail-marketing, in de Nieuwsuur-uitzending Honderden supermarkten weg door online boodschappen.

‘Het gaat om zo'n 20 tot 30 procent groei per jaar, dus dat aandeel zou over tien jaar wel eens 7 procent kunnen zijn.’ Omgezet in euro’s gaat het om een groei van 400 miljoen euro nu, naar meer dan 3,4 miljard in 2025.

Meer informatie

Laatst gewijzigd:08 november 2017 14:34
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws