Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Laurens Sloot in Nieuwsuur: ‘Online marktaandeel supermarkten groeit 20 tot 30 procent per jaar’

06 april 2016
Laurens Sloot
Laurens Sloot

De komende tien jaar verdwijnen er tweehonderd tot vierhonderd middelgrote supermarkten. Volgens retaildeskundigen komt dit doordat honderdduizenden Nederlanders via internet hun boodschappen gaan doen. ‘Op dit moment is het online marktaandeel van de supermarkten ongeveer 1 procent van alle boodschappen, maar het groeit wel heel snel.’ Dat zegt Laurens Sloot, hoogleraar retail-marketing, in de Nieuwsuur-uitzending Honderden supermarkten weg door online boodschappen.

‘Het gaat om zo'n 20 tot 30 procent groei per jaar, dus dat aandeel zou over tien jaar wel eens 7 procent kunnen zijn.’ Omgezet in euro’s gaat het om een groei van 400 miljoen euro nu, naar meer dan 3,4 miljard in 2025.

Meer informatie

Laatst gewijzigd:08 november 2017 14:34
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 21 februari 2018

    Provincie en RUG maken werk van duurzame landbouw

    De Provincie Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) slaan de handen ineen om de landbouwsector verder te verduurzamen. Hiertoe wordt een Bijzondere Leerstoel Natuurinclusieve Landbouw opgericht aan de RUG. De Provincie​draagt via haar Programma...

  • 19 februari 2018

    Prinses Beatrix en Prinses Mabel bij uitreiking 4e Prins Friso Ingenieursprijs in Groningen

    Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) reikt op 21 maart 2018 voor de vierde keer de Prins Friso Ingenieursprijs uit aan de Ingenieur van het Jaar. Ook dit jaar zijn Prinses Beatrix en Prinses Mabel hierbij aanwezig. ​De Rijksuniversiteit Groningen,...

  • 15 februari 2018

    Populaire wetenschapsblogger deelt spintronicafilm

    Een filmpje over het onderzoek van RUG-natuurkundige Bart van Wees is opgepikt door de populaire wetenschapsblogger Hashem Al-Ghaili. Via zijn Facebook site is de film in een paar dagen tijd meer dan 260.000 keer bekeken en ruim 2.100 keer gedeeld....