Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

The Target role in the Euclid mission grabs the media attention

17 februari 2014

Six years from now, an European collaboration with the European Space Agency (ESA) will launch a satellite into space carrying cutting edge technology to map the structure and evolution of dark matter and dark energy. The satellite, named Euclid after the great mathematician will image about 10 billion astronomical objects. These data and data from many ground-based telescopes will be stored and analysed in a massive distributed archive system used by thousands of scientists in Europe and around the world. The Target coordinator, Edwin Valentijn talked to several media outlets and explained why the University of Groningen and the northern region are really excited about the Euclid mission.

Watch the video interview of RTV Noord (broadcasted on Monday, Feb 17th at 5:00pm UTC)

Listen to the inverview on the RTV Noord website

Watch the video report of OOG Radio and TV

Read the Target press release

Laatst gewijzigd:02 oktober 2015 22:56

Meer nieuws

  • 21 februari 2018

    Provincie en RUG maken werk van duurzame landbouw

    De Provincie Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) slaan de handen ineen om de landbouwsector verder te verduurzamen. Hiertoe wordt een Bijzondere Leerstoel Natuurinclusieve Landbouw opgericht aan de RUG. De Provincie​draagt via haar Programma...

  • 19 februari 2018

    Prinses Beatrix en Prinses Mabel bij uitreiking 4e Prins Friso Ingenieursprijs in Groningen

    Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) reikt op 21 maart 2018 voor de vierde keer de Prins Friso Ingenieursprijs uit aan de Ingenieur van het Jaar. Ook dit jaar zijn Prinses Beatrix en Prinses Mabel hierbij aanwezig. ​De Rijksuniversiteit Groningen,...

  • 15 februari 2018

    Populaire wetenschapsblogger deelt spintronicafilm

    Een filmpje over het onderzoek van RUG-natuurkundige Bart van Wees is opgepikt door de populaire wetenschapsblogger Hashem Al-Ghaili. Via zijn Facebook site is de film in een paar dagen tijd meer dan 260.000 keer bekeken en ruim 2.100 keer gedeeld....