Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Onderzoek naar de interbancaire markt van Pakistan [PhD Mohammed Omer, 6 februari]

30 januari 2014

Mohammed Omer onderzocht de ongedekte rentepariteit (UIP) en overtollige liquiditeit in de interbancaire markt van Pakistan.

Onder andere toont hij aan de hand van een gedetailleerd onderzoek naar aanhoudende liquiditeit in de interbancaire markt van Pakistan aan dat deze interbancaire markt een structurele verschuiving heeft beleefd in juni 2008. Vóór juni 2008 leidde de lage vraag naar leningen tot (onvrijwillige) liquiditeitsoverschotten bij banken. Na juni 2008 namen banken voorzorgsmaatregelen door te investeren in risicovrije producten. Dit verooraakte hun (vrijwillige) liquiditeitsoverschotten.

Mohammed Omer promoveert op 6 februari 2014 (12.45u) tot doctor in de economie en bedrijfskunde. Promotors zijn
prof. J. de Haan en prof. L.J.R. Scholtens. De titel van het proefschrift is: Selected topics in international monetary economics.

Laatst gewijzigd:31 januari 2023 15:33
View this page in: English

Meer nieuws

  • 16 april 2024

    RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...