Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

FEB student Harm Hommes wint 2e prijs van Hoofbosch Beleggingsfonds voor MSc Finance scriptie

30 januari 2014

In de masterscriptiewedstrijd van Hoofbosch Beleggingsfonds heeft MSc Finance student Harm Hommes van de FEB de 2e prijs gewonnen. Hij ontving de prijs op 20 januari voor zijn scriptie "Out-of-sample testing of several portfolio strategies in the US stock market." Onder begeleiding van docent dr. Lammertjan Dam, schreef hij deze masterthesis waarin hij verschillende beleggingsstrategieën met elkaar vergelijkt in termen van risico en rendement.

"De jury van de scriptieprijs was vooral te spreken over de praktische relevantie van het onderzoek", vertelt Lammertjan Dam. "Het winnen van deze 2e prijs is bovendien een mooie opsteker, want er waren veel inzendingen van bijna alle economische faculteiten in Nederland."

De Hoofboschprijs werd dit jaar voor het eerst georganiseerd. De eerste prijs ging naar Jurgita Kaubryte die afstudeerde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De deadline voor inzendingen voor de volgende Hoofboschprijs (2014) is 30 juni aanstaande.

Harm ontvangt de prijs
Laatst gewijzigd:31 januari 2023 15:32