Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Prijswinnend FEB onderzoek: "Vermogensbeheerders gebruiken info over goed bestuur in beleggingskeuzes"

19 november 2013

Onderzoekers prof. Bert Scholtens, dr. Auke Plantinga en student Emiel van Duuren van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) van de Rijksuniversiteit Groningen hebben de Sustainalytics Academic Award gewonnen. Deze prijs ter waarde van € 3.500 – beschikbaar gesteld door Sustainalytics - wordt toegekend door het academische netwerk van de PRI (Principles for Responsible Investment) van de Verenigde Naties en is overhandigd op de PRI conferentie, in november in Parijs.

Responsible Investment betekent rekening houden met factoren als duurzaamheid en good governance. In hun prijswinnende artikel 'ESG integration by asset managers ' onderzochten Scholtens, Plantinga en Van Duuren waarom en hoe vermogensbeheerders informatie gebruiken over milieu, sociale vraagstukken en governance (Environmental, Social and Governance factors - ESG) en hoe dit van invloed is op hun investeringsgedrag en opbrengsten.

Lees meer (Engels)

Laatst gewijzigd:01 februari 2023 10:55