Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Elsevier: Opleidingen Sociologie en Onderwijskunde beste van Nederland

09 oktober 2013

De master Onderwijskunde en de bachelor en masteropleiding Sociologie zijn door studenten beoordeeld als de beste opleiding in Nederland. Zij staan bovenaan in het jaarlijks onderzoek van weekblad Elsevier dat op 26 september is gepubliceerd. Ook de andere opleidingen van de faculteit GMW scoren hoog. Zo staat Pedagogische wetenschappen bij zowel de bachelor als de master op de tweede plaats. Ook de Research Master scoort hoog. Deze opleiding is vanwege afwijkende programma's, lastiger te vergelijken met andere research masters in Nederland.

Elsevier onderzoek

Het onderzoek is in de eerste plaats gebaseerd op de oordelen van 264.000 studenten. Deze oordelen komen uit de omvangrijke Nationale Studentenenquête. Daarnaast gaven circa 2.000 hoogleraren aan welke universitaire opleidingen zij binnen hun vakgebied het beste vinden. Zij beoordeelden de kwaliteit van het bachelorprogramma, het aanbod van masteropleidingen en de kwaliteit van docenten en wetenschappelijke publicaties.

In totaal zijn dit jaar 33 opleidingen van de RUG als beste beoordeeld door Elsevier.

Laatst gewijzigd:04 juli 2014 21:38