Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Wereldwijde inkomensvergelijkingen mogelijk dankzij economen Rijksuniversiteit Groningen

01 oktober 2013
PWT
Waarom zijn sommige landen zoveel rijker dan anderen? Voor het beantwoorden van deze vraag zijn de data van de Penn World Table (PWT) essentieel en deze data komen nu van de Rijksuniversiteit Groningen. Dr. Robert Inklaar en professor Marcel Timmer van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde hebben niet alleen de ontwikkeling en het onderhoud van PWT overgenomen, maar hebben een aantal belangrijke innovaties doorgevoerd.
Beleidsmakers uit de hele wereld die het inkomen van hun land willen vergelijken met andere landen kunnen nu terecht in Groningen.

PWT is sinds begin jaren '70 uitgegroeid tot een van de meest-gebruikte databanken in de economische wetenschap. Sinds de nieuwste versie vanuit Groningen beschikbaar is gemaakt, begin juli 2013, is de databank al meer dan 10.000 keer benaderd, hoofdzakelijk door economen en beleidsmakers.

Lees meer (English)

Laatst gewijzigd:01 februari 2023 10:48