Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Eerste plaatsen voor FEB opleidingen in Elsevier studenten enquête

27 september 2013
Elsevier

De bachelor Bedrijfskunde en de masters Business Administration, Marketing, Finance en Supply Chain Management van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde zijn door studenten beoordeeld als de beste van het land. FEB's research master behaalde zelfs de op een na hoogste score van alle MSc programma's op het gebied van economie en recht: 83. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van weekblad Elsevier dat op 26 september is verschenen.

Studenten beoordeelden in de Elsevier-enquête hun opleiding en universiteit op aanwezige faciliteiten, de inrichting van de opleiding, de kwaliteit van onderwijs en docenten, de toetsing en de interne organisatie en communicatie.

FEB Research Master: 83 totaal, docenten scoren 91

Van alle masterprogramma's in Nederland binnen het domein economie en recht, behaalde de Research Master van de FEB een totale score van 83, de op een na hoogste score. De docenten werden zelfs gewaardeerd met een score van 91. Onder MSc programma's is een score boven de 80 al uitzonderlijk. Nijenrode's Master heeft de hoogste score binnen economie en recht: 90.

Tweede plaats

Bij de bacheloropleidingen is er een tweede plaats voor de FEB programma's in Econometrics and Operations Research, International Business en Fiscale Economie. Vanwege de grote mate van differentiatie en andere namen voor vaak (deels) vergelijkbare opleidingen zijn masteropleidingen minder gemakkelijk te rangschikken. De FEB scoort niettemin een eerste plek met de masteropleidingen Business Administration, Finance, Marketing en Supply Chain Management.

Elsevier onderzoek

Het onderzoek is in de eerste plaats gebaseerd op de oordelen van 264.000 studenten. Deze oordelen komen uit de omvangrijke Nationale Studentenenquête. Daarnaast gaven circa 2.000 hoogleraren aan welke universitaire opleidingen zij binnen hun vakgebied het beste vinden. Zij beoordeelden de kwaliteit van het bachelorprogramma, het aanbod van masteropleidingen en de kwaliteit van docenten en wetenschappelijke publicaties.

In totaal zijn dit jaar 33 opleidingen van de RUG als beste beoordeeld door Elsevier.

Laatst gewijzigd:01 februari 2023 10:48