Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Symposium 'Decision-making in Child and Youth Care'

04 september 2013

Op 20 september 2013 organiseert de afdeling Orthopedagogiek van de Rijksuniversiteit Groningen het symposium Decision-making in Child and Youth Care. Het doel van het symposium is stil te staan bij recente wetenschappelijke inzichten en ontwikkelingen rond besluitvorming in de zorg voor jeugd.

Naast een bijdrage van Nederlandse onderzoekers, zal een aantal zeer vooraanstaande buitenlandse onderzoekers op dit terrein spreken over hun onderzoek naar besluitvorming, zoals: Dr. Rami Benbenishty (Bar Ilan University), Dr. John Fluke (Kempe Center for Prevention and Treatment of Child Abuse and Neglect), Dr. Fred Wulczyn (Chapin Hall, University of Chicago), Dr. Barbara Fallon (University of Toronto), Dr. Emily Putnam-Hornstein en Dr. Barbara Needell (University of California, Berkeley).

Daarnaast is er input van jonge onderzoekers die, zowel in Nederland als ook in het buitenland, bezig zijn met onderzoek betreffende assessment en besluitvorming in de jeugdzorg.

Meer informatie over het symposium, de sprekers en de registratie is beschikbaar op: http://www.rug.nl/gmw/decisionmaking

Laatst gewijzigd:08 juli 2019 14:38