Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

800.000 euro voor jonge onderzoekers graduate school SOM

13 september 2013

NWO heeft de graduate school SOM van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen 800.000 euro toegekend om jonge onderzoekers op te leiden. Het geld zal ingezet worden op het terrein van health economics en management. Landelijk hebben 18 onderzoeksscholen in totaal ruim 14 miljoen euro ontvangen voor beginnende onderzoekers.

SOM zal vier nieuwe excellente PhD onderzoekers selecteren, die vanuit verschillende achtergronden onderzoek gaan doen naar 'de rol en het effect van prikkels in de gezondheidszorg'. Dit onderzoek moet uiteindelijk bijdragen aan het terugbrengen van de kosten en het verhogen van de kwaliteit van de gezondheidszorg.

De PhD studenten gaan zelf een belangrijke rol spelen in het ontwikkelen van ideeën voor hun projecten. SOM streeft er naar jonge onderzoekers aan te trekken die elk het vraagstuk onderzoeken vanuit een ander perspectief, zoals bijvoorbeeld een economisch, gedragsmatig, operationeel, medisch en innovatief perspectief. Door innovatieve methoden te ontwikkelen voor financiering en zorgverlening moet het onderzoek bijdragen aan de verbetering van de gezondheidszorg.

Dr. Taco van der Vaart, Director of Graduate Studies SOM

Laatst gewijzigd:01 februari 2023 10:47