Auteursrechtelijke uitdagingen bij MOOCs
Door de groeiende inzet van Massive Open Online Courses (MOOCs) in het hoger onderwijs wordt de voortdurende spanning tussen academische vrijheid, institutionele zeggenschap en auteursrecht in het hoger onderwijs zichtbaar. Educause sprak met deskundigen en publiceerde een helder document, met als doel de discussie met belanghebbenden over deze nieuwe vragen te stimuleren.
- Auteursrechtenspecialist Esther Hoorn van de Bibliotheek RUG vat het document samen
- Copyright Challenges in a MOOC Environment, EDUCAUSE Brief, July 2013
- Op Dé Onderwijsdagen doen Robert Schuwer en Esther Hoorn een sessie
Opening up education: Tegen welke juridische vraagstukken loop je dan aan?
Laatst gewijzigd: | 31 januari 2018 12:52 |
Meer nieuws
-
18 januari 2019
Reflectieruimte UB Binnenstad is open
Er is nu een reflectieruimte beschikbaar in de UB Binnenstad
-
09 januari 2019
Franse aandacht voor onze Bijzondere Collecties
De Société bibliographique de France, een Franse vereniging voor boekwetenschappers en boekhistorici, heeft conservator Alisa van de Haar geïnterviewd over de Groningse Bijzondere Collecties. In het interview vertelt Van de Haar onder andere over de...
-
07 december 2018
Nieuw themanummer Stem-, Spraak en Taalpathologie
Stem-, Spraak- en Taalpathologie heeft het themanummer “Research Tutorials door Nederlandstalige onderzoekers in het buitenland, deel II” gepubliceerd.