Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Lecture 29 May: Promoting youth empowerment through financial inclusion, the world-wide impact of the Aflatoun programme

23 mei 2013

Lecture by: Hidde van der Veer - Executive Director of Aflatoun/Child Savings International

Time: 20.00h

Place: Senaatskamer at the RUG Academy Building.

In the world of microfinance, microsaving has a central place. To stimulate the habit of saving with children and to promote financial literacy at an early age has many benefits. Aflatoun is a social and financial education programme and network in 95 countries. In the network different organisations (such as ngo's and mfi's) deal with many different social themes that are combined with group saving and individual saving.

In the lecture Hidde van der Veer will provide examples of how microsaving has increased the capacity of children to change their own lives by be being able to take decisions for themselves.

The aim is to empower children through saving.

More information:

Globalisation Studies Groningen

Laatst gewijzigd:04 juli 2014 21:37

Meer nieuws

  • 21 februari 2018

    Provincie en RUG maken werk van duurzame landbouw

    De Provincie Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) slaan de handen ineen om de landbouwsector verder te verduurzamen. Hiertoe wordt een Bijzondere Leerstoel Natuurinclusieve Landbouw opgericht aan de RUG. De Provincie​draagt via haar Programma...

  • 19 februari 2018

    Prinses Beatrix en Prinses Mabel bij uitreiking 4e Prins Friso Ingenieursprijs in Groningen

    Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) reikt op 21 maart 2018 voor de vierde keer de Prins Friso Ingenieursprijs uit aan de Ingenieur van het Jaar. Ook dit jaar zijn Prinses Beatrix en Prinses Mabel hierbij aanwezig. ​De Rijksuniversiteit Groningen,...

  • 15 februari 2018

    Populaire wetenschapsblogger deelt spintronicafilm

    Een filmpje over het onderzoek van RUG-natuurkundige Bart van Wees is opgepikt door de populaire wetenschapsblogger Hashem Al-Ghaili. Via zijn Facebook site is de film in een paar dagen tijd meer dan 260.000 keer bekeken en ruim 2.100 keer gedeeld....