Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Horizon Studieprijs 2013 voor Marjolijn Rijskamp en Trijntje Roggen

21 maart 2013

Op 18 maart vond de uitreiking plaats van de Horizon Studieprijs 2013 voor onderwijsgebonden onderzoek op het terrein van de jeugdzorg. De derde prijs werd gewonnen door Marjolein Rijskamp, voormalig Masterstudent Orthopedagogiek aan de RUG, en haar begeleidster, dr. Trijntje Roggen. Onder grote belangstelling van collega’s, familie en vrienden werd de prijs in Rotterdam uitgereikt door prof. Van der Ploeg, juryvoorzitter. De prijs bestaat uit een geldbedrag en de publicatie van het thesisonderzoek als boek bij de Amsterdamse uitgeverij SWP. Het werkstuk, getiteld ‘Geef mij een signaal. Een meldcode voor kindermishandeling en huiselijk geweld’ (zie: http://www.swpbook.com/1649 ) werd door de jury geprezen vanwege de heldere schrijfstijl, de grote relevantie van het onderwerp, en de bewezen bruikbaarheid van de verzamelde kennis.

Rijskamp, M., Dekker, B., & Roggen, T. (2013). Geef mij een signaal. Een meldcode voor kindermishandeling en huiselijk geweld. Amsterdam: Uitgeverij SWP, ISBN 978-90-8850-410-5 (106 p.).

Laatst gewijzigd:05 april 2019 11:16