Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Ellen Jansen en Hans Grietens in Unifocus

06 februari 2013

De nieuwe Unifocus, het videomagazine van de RUG, staat online.

In deze aflevering komen twee GMW-collega’s aan het woord: Ellen Jansen (Universitair Hoofddocent Lerarenopleiding) vertelt over het geheim van een goede docent en Hans Grietens (Hoogleraar Orthopedagogiek) vertelt over zijn project over de opvang van seksueel misbruikte kinderen.

Het geheim van de goede docent

De RUG vindt investeren in goed onderwijs en goede docenten belangrijk. Daarom vindt op 7 februari de Dag van het Onderwijs plaats. Docenten, beleidsmedewerkers en studenten praten over kwaliteitsverbetering van het onderwijs en (de begeleiding van) goede studenten. De dag wordt afgesloten met de verkiezing van de Docent van het Jaar. Meekijken en stemmen kan via de livestream op de website van de RUG.

Opvang seksueel misbruikte kinderen

De Stichting Kinderpostzegels Nederland heeft € 150.000 toegekend voor een project over seksueel misbruikte kinderen die worden opgevangen in pleeggezinnen. Doel van het project is kennis te verzamelen over de ervaringen, behoeften en expertise van pleeggezinnen die zorgen voor deze kinderen. Deze kennis wordt gebruikt voor het maken van een e-toolkit voor pleeggezinnen. Het onderzoek staat onder leiding van prof. Hans Grietens.

Zie de website van Unifocus.

Laatst gewijzigd:05 april 2019 11:17