Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Interacademiaal congres Leerproblemen 2012 in Groningen

25 oktober 2012

Op 29 en 30 oktober is de Nederlands Vlaamse Interacademiale Leerproblemen 2012. De jaarlijkse bijeenkomst voor orthopedagogisch onderzoek naar leerproblemen wordt dit jaar georganiseerd door de opleiding Orthopedagogiek (sectie leer- en onderwijsproblemen) van de Rijksuniversiteit Groningen. Tijdens de interacademiale presenteren voornamelijk jonge onderzoekers hun resulaten op gebied van leerstoornissen. Dit jaar is er veel aandacht voor dyslexie.

De interacademiale is bedoeld als samenwerking tussen de verschillende opleidingen orthopedagogiek met een sectie gericht op leerproblemen in Nederland en Vlaanderen. Dag 1 (29 oktober) staat open voor deelname vanuit alle medewerkers en studenten van de faculteit GMW met interesse in lopend onderzoek naar leerproblemen. Dag 2 heeft een besloten karakter en is vooral bedoeld voor onderzoekers werkzaam binnen de orthopedagogiek.

Alle informatie over het programma en de aanmeldprocedure is te vinden op: http://www.rug.nl/pedok/interacademialeleerproblemen/interacademiale_dag/

Laatst gewijzigd:04 april 2017 13:08

Meer nieuws

  • 23 februari 2018

    Schaatsprestaties voorspellen met geautomatiseerde analyses

    Sport, wetenschap en het bedrijfsleven zetten de eerste stap richting digitalisering van de schaatssport. De kracht van deze samenwerking is dat iedere partij zich kan focussen op zijn eigen expertise. Mede dankzij de Data Services Hub van KPN kunnen...

  • 22 februari 2018

    Op zoek naar ons zesde zintuig: timing

    Hedderik van Rijn, adjunct-hoogleraar Cognitieve Wetenschappen en Neurowetenschappen, kreeg in 2017 een prestigieuze NWO Vici-beurs toegekend. Hij kreeg anderhalf miljoen euro voor zijn onderzoek naar hoe mensen hun handelen timen. De bestaande theorie...

  • 06 februari 2018

    Nico van Yperen: ‘Een mentaal zwakke topsporter bestaat eigenlijk niet’

    Nico van Yperen is de eerste hoogleraar in Nederland die zich primair richt op de psychologie van sport en presteren. Hij bekleedt de leerstoel Sport & Performance Psychology. Welke psychologische factoren en omstandigheden zijn van invloed op het optimaal...