Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Eerste "Careers Week" voor studenten van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde

18 september 2012 16:57
EyE Careers Week

De week van 24-28 september staat bij de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) in het teken van loopbaanvoorbereiding in de nieuwe "Empower your Employability Careers Week". Samen met de studieverenigingen biedt de FEB een programma met workshops, bedrijvenmarkten, alumnipanels, gastlezingen en het EBF congres .

De careers week is vanaf nu een halfjaarlijks evenement (in september en mei) waarbinnen geen colleges ingeroosterd zijn, zodat studenten zich volledig kunnen richten op de voorbereiding op hun carrière.

In de workshops ontdekken studenten bijvoorbeeld wat hun talenten en drijfveren zijn, hoe ze zich kunnen presenteren en hoe ze hun ideale baan vinden. Op careers fairs presenteren bedrijven zich en kunnen studenten hun CV laten checken. Er is een assesment test en talentvolle studenten kunnen zich meten met top talenten van universiteiten als Harvard of Cambridge. In een alumnipanel vertellen afgestudeerden van de RUG het verhaal van hun carrière en geven ze hun visie op de huidige arbeidsmarkt.

Daarnaast zijn er opbare lezingen met sprekers uit de wetenschap en het bedrijfsleven en elke FEB masteropleiding biedt een thema-evenement aan. Daarin wordt dieper ingegaan op het vakgebied enerzijds en de praktische relatie met het beroepsveld anderzijds, bijvoorbeeld met een bedrijfsbezoek en presentaties van mensen uit het bedrijfsleven.

Voor nadere informatie
► www.eyecareersweek.nl
Elise Kamphuis, organisatie Careers Week.

Laatst gewijzigd:09 februari 2018 12:01

Meer nieuws

  • 21 januari 2019

    Change | Oratie Nancy Kamp-Roelands op 22 januari

    Door grote uitdagingen op het gebied van milieu, maatschappij, economie en technologie veranderen onze omgeving snel. Ook de rol van het bedrijfsleven in de samenleving verandert. Het idee dat een meer waardengedreven bedrijfsmodel voor meerdere stakeholders...

  • 16 januari 2019

    Een bonuskaart voor hartpatiënten

    Zoveel mogelijk wasmiddel en ketchup verkopen is niet langer de heilige graal in marketing, stelt hoogleraar Tammo Bijmolt. Zo werkt hij mee aan een spaarprogramma dat hart- en vaatpatiënten moet stimuleren tot medicijnentrouw en gezond gedrag. ‘Onderzoek...

  • 15 januari 2019

    Resultaatgerichte aansturing in de publieke sector verhoogt motivatie én prestaties

    Het gebruik van resultaten bij de aansturing van medewerkers heeft ook in de publieke sector positieve effecten. Zogenoemde resultatenaansturing verhoogt de extrinsieke motivatie van medewerkers en leidt tot betere prestaties van de afdeling. Dat concluderen...