Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Tjalling Zandberg Scriptieprijs voor thesis over pleegzorg

20 juli 2012

Jeugdzorgaanbieder Elker heeft de Tjalling Zandberg Scriptieprijs 2012 uitgereikt voor de thesis 'Door de ogen van een pleegkind. Een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen en bevindingen van kinderen in een pleeggezin’.

Deze thesis werd in 2011 geschreven door de RUG Orthopedagogiek studenten Karin Slagter en Eline Brugman, onder leiding van Prof. dr. Hans Grietens. Met hun thesis hebben de studenten een belangrijke bijdrage geleverd aan de innovatieve en kwalitatieve verbetering van de jeugdzorg, aldus Elker. Het onderzoek naar ervaringen en bevindingen van pleegkinderen was zeer innovatief. De studenten keken als het ware door de ogen van pleegkinderen! Het onderzoek biedt een opening tot vervolgonderzoek, waarbij verhalen van pleegkinderen centraal staan.

Laatst gewijzigd:06 juni 2019 14:30