Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

GMW-ers in finale Academische Jaarprijs 2012

17 juli 2012

Aan de finale van de Academische Jaarprijs 2012 doen dit jaar enkele GMW medewerkers mee. Promovendus Wieke Dalenberg (basiseenheid ontwikkelingspsychologie) en Claudi Bockting (basiseenheid klinische psychologie) maken, samen met enkele psychologiestudenten, deel uit van het Team LovetoKnow. Team LovetoKnow is een gezamenlijk initatief van onderzoekers, promovendi en studenten van de RUG en het UMCG en staat onder leiding van prof. dr. Gert ter Horst (Directeur Neuroimaging Centrum).

Het team LovetoKnow wil in 2013 met een reizende tentoonstelling (de Loveboat) door Nederland trekken om op interactieve wijze scholieren en andere belangstellenden meer te leren over wetenschappelijk onderzoek over de liefde.

De Academische Jaarprijs is bestemd voor de beste vertaling om wetenschappelijk onderzoek naar een breed publiek. Het team met het meest creatieve communicatieplan ontvangt de hoofdprijs van 100.000 euro om het ingediende plan te realiseren. Organisaties die bij deze prijs betrokken zijn: VPRO, NTR (televisieprogramma LABYRINTH), NWO, KNAW en NRC Handelsblad.

Naast Wieke Dalenberg en Claudi Bockting zijn o.a. de psychologiestudenten Camilla de Jong, Lea Labbarian, Eline Roodakker en Djoeke van der Velde actief in het team.

Laatst gewijzigd:06 juni 2019 14:30