Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Kathleen Vohs benoemd tot honorair Professor Experimental Consumer Research

09 juli 2012
Vohs
Vohs

Professor Kathleen Vohs van de Universiteit of Minnesota is benoemd tot honorair hoogleraar Experimental Consumer Research aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde in Groningen. Deze leerstoel maakt deel uit van de vakgroep Marketing. Met de benoeming van Vohs wil de faculteit het onderzoek naar Experimental Consumer Research binnen de vakgroep versterken.

De focus van dit onderzoek is het begrijpen van de psychologische processen binnen klantengedrag. Vohs zal onder andere gaan onderzoeken hoe mensen die een dieet volgen hun voedselinname beheersen, hoe consumenten zichzelf voelen (en wat ze doen) nadat ze negatieve informatie over zichzelf hebben gekregen en wat de consequenties zijn van veel beslissingen in het leven. Het onderzoek beslaat een groot aantal gebieden zoals marketing in de zorg, adverteren en retail.

Curriculum vitae

Vohs behaalde haar bachelor aan het Gustavus Adolphus College (summa cum laude 1996) en promoveerde op Psychological and Brain Sciences aan het Dartmouth College (New Hampshire ,2000). Na diverse onderzoekposities bij o.a. de University of Utah en de University of British Columbia, werd ze in 2005 associate professor of marketing bij de Carlson School of Management van de University of Minnesota. In 2007 werd zede titel McKnight Land-Grant Professor, de belangrijkste en meest competitieve award van de University of Minnesota voor een junior onderzoeker. Twee jaar later werd ze benoemd tot McKnight Presidential Fellow als meest productieve associate professor.

Laatst gewijzigd:08 februari 2018 13:24
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws