Over ons Faculteit der Letteren Onze faculteit Organisatie Diensten en voorzieningen CLIQ - Centre for Learning Innovation and Quality Dienstverlening Projecten

Digitaal Toetsen: De normaalste zaak van de wereld?

01 juni 2012
Tentamen FEB 30 mei 2012

Informatiebijeenkomst digitaal toetsen RUG

12 juni 2012

Het afnemen van tentamens op de computer is een logische ontwikkeling. Studenten kijken er dan ook nauwelijks van op. Maar voor docenten is dit onderwerp nog betrekkelijk nieuw. Het is niet altijd duidelijk wat mogelijk is en wat erbij komt kijken om een toets digitaal af te nemen.

Binnen de RUG is in het laatste jaar veel gerealiseerd op dit gebied. In de Aletta Jacobshal (tentamenhal) is een toetszaal ingericht met 288 digitale toetswerkplekken, binnen Nestor zijn verschillende aanpassingen doorgevoerd en de projectgroep Idem Dito heeft een scenario uitgewerkt voor de implementatie van digitale toetsing binnen het onderwijs aan de RUG.

In verband hiermee wordt op 12 juni a.s. een voorlichtingsbijeenkomst georganiseerd voor belangstellenden binnen de RUG en daarbuiten. Wat zijn de eerste ervaringen met digitaal toetsen aan de RUG? Op welke manier kan digitaal toetsen de kwaliteit en efficiency van onderwijs verbeteren? Op welke manier kunnen we digitaal toetsen vanaf september het best invoeren?

Docenten, studenten en toetsdeskundigen komen tijdens de bijeenkomst aan het woord en er is gelegenheid tot het stellen van vragen. Met deze afsluiting van het project Idem Dito gaat digitaal toetsen binnen de RUG echt van start. Mis deze bijeenkomst niet!

12.30 - 13.00 uur

Ontvangst met koffie en thee

13.00 - 13.10 uur

Opening door prof. dr. Sibrand Poppema, voorzitter CvB

13.10 - 13.30 uur

ISM exams made easy, Killian McCarthy (FEB)

13.30 - 13.50 uur

Management of Product Innovation – Innovatief toetsen in Nestor, Michiel Hillen, Frank Streefland (FEB)

13.50 - 14.10 uur

Digital testing for languages – A matter of course, Estelle Meima (Letteren)

14.10 - 14.30 uur

Digitaal toetsen bij Geneeskunde – Rob Henning (FMW)

14.30 - 14.45 uur

Pauze met koffie en thee

14.45 - 15.05 uur

Kwaliteitsverhoging door digitaal toetsen, Yta Beetsma (ESI)

15.05- 15.30 uur

Hoe nu verder? - Implementatie digitaal toetsen aan de RUG, Sake Jager (projectleider digitaal toetsen)

15.30 uur - 16.30 uur

Borrel

De bijeenkomst is bedoeld voor iedereen die bij toetsen en toetsbeleid is betrokken (docenten, beleidsmedewerkers, opleidingscoördinatoren, opleidingsdirecteuren, toetsondersteuners, bestuurders). Belangstellenden van buiten de RUG zijn van harte welkom.

De bijeenkomst vindt plaats op dinsdag 12 juni van 12.30 – 16.30 uur in de Donald Smitszaal in de Zernikeborg, Nettelbosje 1 te Groningen.

In verband met de catering verzoeken wij u om u uiterlijk vrijdag 8 juni aan te melden door een berichtje te sturen naar ictol rug.nl.

Laatst gewijzigd:16 augustus 2023 11:29