Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Review Educational Governance

21 juni 2012

Het GION voert een reviewstudie uit met als doel meer samenhang tot stand te brengen in de uiteindelijke opbrengsten van onderwijsonderzoek voor beleid en praktijk. De studie betreft de belangrijkste bevindingen van de onderzoekslijn ‘Educational governance’.
 
De achtergrond van de integrerende studie is dat een adequate benutting van de uitkomsten van onderzoek op het terrein van de BOPO-onderzoekslijn Educational Governance uiteindelijk vraagt om een meer integrerende toepassing van de beschikbaar gekomen kennis uit de afzonderlijke projecten. Uitgaande van recent onderzoek wordt in de studie een overzicht gegeven van ontwikkelingen over een periode van 15 jaar en de uitkomsten van BOPO-onderzoek dat vanaf 2009 is verricht. Een beleidsreconstructie vormt een essentieel onderdeel van de reviewstudie. Verder wordt een vergelijking gemaakt van de Nederlandse bevindingen in relatie tot internationale ervaringen en empirische onderzoeksuitkomsten.
 
Het onderzoek wordt uitgevoerd door dr. R.H. Hofman van het GION is samenwerking met Prof. dr. P.H.A. Frissen van de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur (NSOB) in opdracht van de programmacommissie Beleidsgericht Onderzoek Primair Onderwijs (BOPO) van NWO.  

Laatst gewijzigd:04 juli 2014 21:32
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws