Marie-Christine Opdenakker verkozen tot Program Chair AERA Special Interest Group ‘School Effectivenss and School Improvement’
Dr. Marie-Christine Opdenakker, universitair hoofddocent en Rosalind Franklin Fellow, is verkozen tot Program Chair van de Special Interest Group ‘School Effectivenss and School Improvement’ van de American Educational Research Association (AERA). Zij is verantwoordelijk voor de organisatie van het programma van deze Special Interest Group op het AERA-congres te San Francisco in 2013.
De ‘American Educational Research Association’ is, met meer dan 25.000 leden, de meest prominente internationale professionele organisatie die onderwijsonderzoekers in de VS en over de hele wereld representeert. Een breed gamma aan wetenschappelijke disciplines worden vertegenwoordigd in het bijzonder onderwijskunde , psychologie, statistiek, sociologie, geschiedenis, economie, filosofie, antropologie en politieke wetenschappen. Hoofddoel van de organisatie is het bevorderen van onderwijskundig onderzoek en zijn praktische toepassing. Elk jaar organiseert de organisatie een internationaal wetenschappelijk congres in de VS of Canada.Laatst gewijzigd: | 06 juni 2019 14:30 |
Meer nieuws
-
09 april 2024
Kirsten van den Bosch: ‘Studenten verbinden met de praktijk is echt in elke opleiding haalbaar’
Dr. Kirsten van den Bosch en haar team wonnen de Best Practice Award 2024 met hun initiatief om studenten te verbinden met organisaties om echte problemen op te lossen binnen Academic Learning Communities.
-
03 april 2024
Onderzoek: veel stress bij Groningers vanwege de gaswinningsproblematiek, ook onder ouderen
De gaswinningsproblematiek heeft nog altijd veel effect op mensen in Groningen. Uit vragenlijstonderzoek blijkt dat mensen die meerdere keren schade aan hun woning hadden, een steeds slechtere gezondheid hebben. Daarnaast laten interviews met...
-
05 maart 2024
'Ook grijze muizen kunnen creatief zijn'
Organisatiepsycholoog Eric Rietzschel onderzoekt creativiteit op de werkvloer. Volgens hem helpt creativiteit ons om verder te komen, maar is er ook een negatieve kant.