Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Marketingwetenschapsprijs 2012 voor proefschrift Ernst Osinga

29 mei 2012

Dr. Ernst Osinga, die in 2011 cum laude aan de Rijksuniversiteit Groningen promoveerde, heeft voor zijn proefschrift de Marketingwetenschapsprijs 2012 gewonnen. De jury noemt 'het wetenschappelijk niveau en de praktische toepasbaarheid van Osinga's proefschrift hoog'.

In ' Pharmaceutical marketing: its effect on drug sales and beyond ' geeft Osinga inzicht in permanente en tijdelijke effecten van marketinginspanningen in de farmaceutische industrie. Niet alleen farmaceutische, maar ook andere bedrijven die aan productmarketing doen, kunnen hier hun voordeel mee doen.

Zie ook:

VIDEO interview met Osinga
► Nieuwsbericht promotie Osinga 2011: "Omzet generieke medicijnen zou veel hoger kunnen; Farmaceutische bedrijven investeren niet in ‘oude’ medicijnen"

De onafhankelijke jury van de Marketing Wetenschapsprijs 2012 wordt voorgezeten door  Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School en voorzitter Platform Innovatie in Marketing (PIM ). De prijs is een initiatief van Bearing Point en Het Platform Innovatie in Marketing.


CV
Ernst Osinga (1981) rondde in 2005 een researchmasteropleiding bij de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen af. Vervolgens schreef hij zijn proefschrift onder begeleiding van Peter Leeflang en Jaap Wieringa. Zijn werk is gepubliceerd in de gezaghebbende tijdschriften ‘Journal of Marketing’ en ‘Journal of Marketing Research’. Momenteel is hij als universitair docent verbonden aan de Universiteit van Tilburg.

Laatst gewijzigd:12 februari 2018 13:32

Meer nieuws