Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

‘Sociale waardecreatie’: duurzame managementtrend! Aldus professor Verhoef op FEBlog

24 januari 2012
FEBlog
FEBlog

Nieuwe FEBlog:

Duurzaamheid wordt –terecht- een trend op managementgebied, aldus professor Verhoef van de FEB. “En dat is breder dan alleen milieuvriendelijkheid. We hebben bijvoorbeeld ontdekt dat een goede score op social responsibilty voor bedrijven een sterker merk oplevert.

Maar er is nog veel te onderzoeken om te bepalen of en hoe er echt concurrentievoordeel uit te halen is. Een mooie onderzoeksuitdaging!”

► Lees de gehele blog van professor Verhoef op FEBlog

Laatst gewijzigd:07 februari 2018 14:01
printView this page in: English

Meer nieuws

  • 21 januari 2019

    Change | Oratie Nancy Kamp-Roelands op 22 januari

    Door grote uitdagingen op het gebied van milieu, maatschappij, economie en technologie veranderen onze omgeving snel. Ook de rol van het bedrijfsleven in de samenleving verandert. Het idee dat een meer waardengedreven bedrijfsmodel voor meerdere stakeholders...

  • 16 januari 2019

    Een bonuskaart voor hartpatiënten

    Zoveel mogelijk wasmiddel en ketchup verkopen is niet langer de heilige graal in marketing, stelt hoogleraar Tammo Bijmolt. Zo werkt hij mee aan een spaarprogramma dat hart- en vaatpatiënten moet stimuleren tot medicijnentrouw en gezond gedrag. ‘Onderzoek...

  • 15 januari 2019

    Resultaatgerichte aansturing in de publieke sector verhoogt motivatie én prestaties

    Het gebruik van resultaten bij de aansturing van medewerkers heeft ook in de publieke sector positieve effecten. Zogenoemde resultatenaansturing verhoogt de extrinsieke motivatie van medewerkers en leidt tot betere prestaties van de afdeling. Dat concluderen...