Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

“Recessie? Meer geld naar reclames en aanbiedingsacties”, aldus prof Bijmolt op FEBlog

24 november 2011
FEBlog
FEBlog

Wat moet de marketer doen in tijden van recessie? "Een voordehandliggende reactie zou zijn: snijden in kosten en dus ook minder budget voor marketing", aldus FEB professor Tammo Bijmolt. "Maar wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat dat niet optimaal is. Juist in tijden van recessie is marketing effectiever." Verder blijkt dat de vorm van de boodschap van belang is: "33% korting, 3-halen-2-betalen, van 3 euro voor 2 euro; economisch gezien is het eigenlijk hetzelfde, maar de consument kijkt er toch anders tegen aan."

► Lees de gehele blog van Tammo Bijmolt op FEBlog

Laatst gewijzigd:16 februari 2018 15:42
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 14 juni 2018

    Bringing Physical Internet to life

    Van maandag 18 tot vrijdag 22 juni vindt het vijfde internationale Physical Internet congres (#IPIC2018) plaats in Groningen. De Rijksuniversiteit Groningen organiseert dit congres samen met de logistieke sector. Meer dan 250 wetenschappers en vertegenwoordigers...

  • 11 juni 2018

    Een nieuw tijdperk voor organisationele relaties | Oratie David Langley | Dinsdag 19 juni

    Nieuwe, veelbelovende internet-afhankelijke technologieën zoals digital fabrication, internet of things, blockchain en distributed artificial Intelligence worden steeds populairder. Prof. David Langley geeft in zijn oratie een toelichting op zijn ideeën...

  • 08 juni 2018

    Lara Lobschat wint MOA Insights Scientist Award

    Lara Lobschat heeft de MOA Insights Scientist Award gewonnen. De universitair docent Marketing kreeg de prijs voor haar proefschrift over online communicatie. Vanwege de praktische relevantie kreeg ze voor haar onderzoek eerder een ‘early career grant’...