Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Onderzoeksubsidie Orthopedagogiek voor programma ‘Gezond Terug’

12 oktober 2011

De sectie Jeugdzorg van de afdeling Orthopedagogiek heeft samen met de GGZ Drenthe een subsidie van ruim € 270.000,- ontvangen van de Stichting Kinderpostzegels Nederland (SKN) en het Fonds NutsOhra voor het onderzoek Gezond Terug. Dit onderzoek behelst een studie naar de ontwikkeling van ouderschap bij intramuraal opgenomen ouders van jonge, verwaarloosde en uithuisgeplaatste kinderen. Nagegaan wordt of de ouders, die lijden aan psychiatrische klachten, in zodanige mate profiteren van een speciaal ontwikkeld behandelprogramma van de GGZ Drenthe, dat gezinshereniging verantwoord is. Zowel korte als lange termijn uitkomsten worden onderzocht. De studie krijgt de vorm van een promotieonderzoek en wordt vanuit Orthopedagogiek begeleid door de hoogleraren Hans Grietens en Erik Knorth. De naam Gezond Terug staat voor ‘GEZinspsychiatrisch ONDerzoek naar de mogelijkheden van TERUGplaatsing naar huis van 0-2 jarige pleegkinderen’. Verdere informatie over het onderzoek: H.Grietens rug.nl .

Laatst gewijzigd:06 juni 2019 14:30