Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

"Alle wetenschappelijke kennis moet gratis en online beschikbaar", zegt prof. Boonstra op FEBlog

01 september 2011
.
www.rug.nl/feb/feblog

De opkomst van het internet heeft veel bedrijfstakken revolutionair veranderd. Met name de vrije beschikbaarheid van informatie heeft markten transparant gemaakt, waardoor de concurrentie is vergroot. Dit is in het belang van consumenten en nieuwkomers op markten en vereist vaak radicale aanpassingen van gevestigde partijen.

Het is vreemd dat de wetenschappelijke wereld deze revolutie nog in hoge mate buiten de deur heeft weten te houden.  

Lees de gehele bijdrage van professor Boonstra op de FEBlog

Laatst gewijzigd:16 februari 2018 13:02

Meer nieuws

  • 09 oktober 2018

    Wat de wereld écht moet weten over leiderschap

    ‘Weet jij hoe vaak organisaties een verkeerde leider selecteren?’, vraagt Janka Stoker. ‘Volgens recent onderzoek van Gallup gebeurt dat in maar liefst 82% van de gevallen! Deze leiders werden vaak gekozen omdat ze toevallig uitblonken in hun vorige,...

  • 08 oktober 2018

    Morele oordelen over mensen met overgewicht funest voor hun motivatie gezonder te leven

    Mensen met overgewicht en obesitas hebben te maken met allerlei negatieve vooroordelen. Vooral morele veroordelingen van mensen met overgewicht en obesitas blijken enorm schadelijk voor hun motivatie om gezonder te eten en meer te bewegen. Dat concluderen...

  • 02 oktober 2018

    Tweede GDBC-event in DOT: komt u ook?

    Op dinsdag 13 november vindt het tweede event van het Groningen Digital Business Centre (GDBC) plaats. Na de geslaagde opening op 3 april, heeft GDBC wederom een inspirerend programma voor u opgesteld. We nodigen u graag uit in DOT Groningen om de...