Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Melinda Mills RUG-maandblogger in april

01 april 2011

In de maand april zal sociologe Melinda Mills het wetenschappelijk weblog van de RUG verzorgen. Het weblog is onderdeel van de rubriek het Kennisdebat. Elke maand wordt een wetenschapper van de Rijkuniversiteit Groningen uitgenodigd om een weblog bij te houden over zaken die hem of haar zijn opgevallen in het nieuws, uiteraard met een specifieke blik vanuit de eigen onderzoekspraktijk.

Melinda Mills is hoogleraar Sociologie van de Levensloop bij de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen. Mills is bij deze faculteit sinds 2006 werkzaam als Rosalind Franklin Fellow. Haar onderzoek richt zich op de statistische analyse van ongelijkheid en levensloop, en survival en event history analyse. Daarvoor maakt zij gebruik van grootschalige gegevensbestanden van verschillende landen. Voor haar onderzoeksvoorstel ‘Is Fertility in the Genes? Unravelling gene-environment interaction, fertility postponement and infertility' ontving zij in 2010 een VIDI-subsidie van  het NWO.

Laatst gewijzigd:06 juni 2019 14:30