Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Linda Steg benoemd tot hoogleraar Omgevingspsychologie

09 maart 2011

Linda Steg is per 1 februari 2011 benoemd tot hoogleraar Omgevingspsychologie bij de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen. Steg werkt sinds 2003 als docent en onderzoeker bij de afdeling Psychologie van de RUG. Haar leerstoel behelst het bestuderen van de interactie tussen mens en omgeving: hoe beïnvloedt de omgeving het gedrag en welzijn van mensen, hoe beïnvloedt de mens de kwaliteit van de natuur en het milieu, en hoe kan milieuvriendelijk gedrag worden bevorderd? Steg's onderzoek richt zich ondermeer op het verklaren van huishoudelijk energiegebruik en het stimuleren van energiebesparing middels gedragsverandering, de acceptatie van milieu- en verkeersbeleid en de effecten van beleid en omgevingscondities op het welzijn.

Linda Steg (1965) studeerde andragogiek aan de Rijksuniversiteit Groningen. Vanaf 1995 werkte ze parttime als onderzoeker bij de afdeling Sociale Psychologie van de RUG en het Sociaal Cultureel Planbureau in Den Haag. In 1996 promoveerde ze aan de RUG op het proefschrift ‘Gedragsverandering ter vermindering van het autogebruik’.

Laatst gewijzigd:06 juni 2019 14:30