Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Van bezoek naar belevenis van de Hortus Botanicus Amsterdam

11 oktober 2010
Rapport
Rapport

De Hortus in Amsterdam is een moderne tuin met grote historische, culturele en botanische waarde die jaarlijks vele duizenden bezoekers ontvangt. Tussen verschillende culturele instellingen is de concurrentiedruk de laatste tijd echter toegenomen, daarom is het voor de Hortus heel belangrijk om in te spelen op de wensen van het moderne publiek. Een krachtig middel om weerstand te bieden aan de concurrentie is door het creëren van een belevenis. Gisela Kooistra, studente Communicatie- en informatiewetenschappen deed een onderzoek naar de informatievoorziening van de Hortus, vergeleek de stituatie met andere educatieve musea en gaf adviezen voor de toekomst. De wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie publiceerde onlangs dit rapport. Ook de Bètawinkel droeg zijn steentje bij in dit project, een biologiestudent keek naar de inhoudelijke samenhang van de gegeven informatie.

Lees meer

Laatst gewijzigd:02 oktober 2015 22:42

Meer nieuws

  • 21 februari 2018

    Provincie en RUG maken werk van duurzame landbouw

    De Provincie Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) slaan de handen ineen om de landbouwsector verder te verduurzamen. Hiertoe wordt een Bijzondere Leerstoel Natuurinclusieve Landbouw opgericht aan de RUG. De Provincie​draagt via haar Programma...

  • 19 februari 2018

    Prinses Beatrix en Prinses Mabel bij uitreiking 4e Prins Friso Ingenieursprijs in Groningen

    Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) reikt op 21 maart 2018 voor de vierde keer de Prins Friso Ingenieursprijs uit aan de Ingenieur van het Jaar. Ook dit jaar zijn Prinses Beatrix en Prinses Mabel hierbij aanwezig. ​De Rijksuniversiteit Groningen,...

  • 15 februari 2018

    Populaire wetenschapsblogger deelt spintronicafilm

    Een filmpje over het onderzoek van RUG-natuurkundige Bart van Wees is opgepikt door de populaire wetenschapsblogger Hashem Al-Ghaili. Via zijn Facebook site is de film in een paar dagen tijd meer dan 260.000 keer bekeken en ruim 2.100 keer gedeeld....