Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Verhoef en Leeflang winnen Marketing Award

18 december 2009

De hoogleraren Peter Verhoef en Peter Leeflang van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde hebben de Harold M. Maynard Award gewonnen voor het beste paper gepubliceerd in 2009 in het Journal of Marketing. Ze zijn daarmee de eerste onderzoekers van een niet-Amerikaanse universiteit die deze award krijgen.

Het winnende artikel gaat over de mogelijk dalende invloed van marketingafdelingen binnen bedrijven, waarover momenteel veel wordt gedebatteerd in het bedrijfsleven en de wetenschap. Verhoef en Leeflang onderzochten wat de drijvende krachten en de gevolgen zijn van de invloed van marketingafdelingen. Het blijkt dat deze invloed vooral wordt bepaald door het innovatievermogen en de mate waarin de afdeling haar bijdrage aan het bedrijfsresultaat kan aantonen. 

Science and practice

Prijswinnaar Verhoef voelt zich zeer vereerd  met de uitverkiezing: 'We are very pleased and honored with this award. And it means a lot to us, that we have done this jointly working in our department of marketing here in Groningen. It was a very nice experience to jointly work on this important research project. Moreover, it shows that one can do excellent research, that both has a strong impact on marketing practice and marketing science.'

Uitgever van het Journal of Marketing, the American Marketing Association, heeft de award genoemd naar de Amerikaanse hoogleraar Maynard, die een pionier is op het gebied van marketing.

Laatst gewijzigd:15 september 2017 15:13

Meer nieuws