Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Verhoef en Leeflang winnen Marketing Award

18 december 2009

De hoogleraren Peter Verhoef en Peter Leeflang van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde hebben de Harold M. Maynard Award gewonnen voor het beste paper gepubliceerd in 2009 in het Journal of Marketing. Ze zijn daarmee de eerste onderzoekers van een niet-Amerikaanse universiteit die deze award krijgen.

Het winnende artikel gaat over de mogelijk dalende invloed van marketingafdelingen binnen bedrijven, waarover momenteel veel wordt gedebatteerd in het bedrijfsleven en de wetenschap. Verhoef en Leeflang onderzochten wat de drijvende krachten en de gevolgen zijn van de invloed van marketingafdelingen. Het blijkt dat deze invloed vooral wordt bepaald door het innovatievermogen en de mate waarin de afdeling haar bijdrage aan het bedrijfsresultaat kan aantonen. 

Science and practice

Prijswinnaar Verhoef voelt zich zeer vereerd  met de uitverkiezing: 'We are very pleased and honored with this award. And it means a lot to us, that we have done this jointly working in our department of marketing here in Groningen. It was a very nice experience to jointly work on this important research project. Moreover, it shows that one can do excellent research, that both has a strong impact on marketing practice and marketing science.'

Uitgever van het Journal of Marketing, the American Marketing Association, heeft de award genoemd naar de Amerikaanse hoogleraar Maynard, die een pionier is op het gebied van marketing.

Laatst gewijzigd:15 september 2017 15:13
printView this page in: English

Meer nieuws

  • 16 januari 2019

    Een bonuskaart voor hartpatiënten

    Zoveel mogelijk wasmiddel en ketchup verkopen is niet langer de heilige graal in marketing, stelt hoogleraar Tammo Bijmolt. Zo werkt hij mee aan een spaarprogramma dat hart- en vaatpatiënten moet stimuleren tot medicijnentrouw en gezond gedrag. ‘Onderzoek...

  • 15 januari 2019

    Resultaatgerichte aansturing in de publieke sector verhoogt motivatie én prestaties

    Het gebruik van resultaten bij de aansturing van medewerkers heeft ook in de publieke sector positieve effecten. Zogenoemde resultatenaansturing verhoogt de extrinsieke motivatie van medewerkers en leidt tot betere prestaties van de afdeling. Dat concluderen...

  • 10 januari 2019

    Gemeentelijke woonlasten stijgen fors door hogere afvalstoffenbelasting

    De gemeentelijke woonlasten stijgen dit jaar flink meer dan voorgaande jaren. Huurders betalen 5,4 procent meer, eigenaar-bewoners 4,3 procent. De stijging wordt veroorzaakt doordat de landelijke overheid de afvalstoffenbelasting met 139 procent verhoogt...