Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Trudy Dehue op 9 augustus te gast in VPRO's Zomergasten

03 juli 2009

Op zondagavond 9 augustus is Trudy Dehue, hoogleraar wetenschapstheorie en wetenschapsgeschiedenis aan de faculteit GMW, te gast in het programma Zomergasten bij de VPRO. Dehue won onlangs de NWO Eureka Boekenprijs 2009 voor haar boek De depressie-epidemie (Augustus, 2008). In dit boek analyseert ze hoe het mogelijk is dat met name in welvarende landen steeds meer mensen lijden aan depressie. Daarnaast gaat Dehue in op de invloed van de farmaceutische industrie op de samenleving.

VPRO's Zomergasten is het avondvullend live interviewprogramma waarin bekende Nederlanders in de gelegenheid worden gesteld om hun favoriete televisieavond samen te stellen. Aan de hand van door henzelf gekozen beeldfragmenten wordt de gast drie uur lang geïnterviewd door Margriet van der Linden, de presentator van het tweeëntwintigste seizoen van Zomergasten. Na afloop van iedere aflevering wordt, net als in 2008, een keuzefilm van de gast vertoond.

Meer informatie over Zomergasten op de website van de VPRO.

Meer informatie over het boek De Depressie-epidemie.

Laatst gewijzigd:06 juni 2019 14:29