Onderzoek Department of Genetics
University Medical Center Groningen

Promotie Lude Franke

15 mei 2009

Dinsdag 27 Mei is Lude Franke cum laude gepromoveerd aan de Universiteit van Utrecht op een proefschrift met de titel: "Genome-wide approaches towards identification of susceptibility genes in complex disorders". Lude heeft een proefschrift geschreven waarin hij verschillende nieuwe statistische methoden beschrijft die hij heeft ontwikkeld voor het identificeren van genen voor complexe ziekten. Hij laat ook zien hoe deze methoden succesvol zijn toegepast op een aantal ziektebeelden (autisme, ALS, coeliakie). Lude is sinds kort werkzaam als statisch geneticus binnen onze afdeling en zal deze succesvolle onderzoekslijn in Groningen verder ontwikkelen. Hij gaat binnenkort een aantal maanden naar Londen om te gaan werken met data gegenereerd met nieuwe generatie sequentie technologie.

Laatst gewijzigd:18 december 2023 08:29