Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Psychologie studente Willeke Hauwen wint prestigieuze David van Lennep Scriptieprijs

02 maart 2009

Psychologie studente Willeke Hauwen (AOP) heeft de prestigieuze NSVP David van Lennep scriptieprijs gewonnen voor haar scriptie "De stressverminderende werking van een affiliatieve humor interventie".

Deze jaarlijkse prijs wordt uitgereikt aan drie jonge gedragswetenschappers voor uitzonderlijk goede scripties op het gebied van de psychologie van arbeid en organisatie. De prijs is een van de middelen waarmee de Nederlandse Stichting voor Psychotechniek de ontwikkeling en toepassing van de psychologie op het terrein van arbeid, beroep en organisatie wil bevorderen. Voor de scriptieschrijvers, die in het begin van hun carrière staan, is de prijs een aansporing om op de ingeslagen weg door te gaan en zich in te zetten voor de verdere ontwikkeling van het vakgebied. De prijs bedraagt 3500 euro voor elke prijswinnaar. De universitair begeleiders strijden vooral om de eer. De sectie die de student heeft begeleid, krijgt echter ook een financiële beloning, te weten een geldbedrag van 1500 euro.

Dr. Annet de Lange was de dagelijks begeleider van haar scriptie en reageerde met de woorden: "Willeke heeft een ontzettend mooi en innovatief experiment succesvol en zelfstandig opgezet. Ik ben dan ook erg trots op haar dat ze deze prijs in de wacht heeft weten te slepen"

Meer informatie op:www.nsvp.nl

Laatst gewijzigd:01 augustus 2019 12:51