Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Tsinghua University benoemt prof. De Hosson tot Honorary Guest Professor

26 november 2008

Prof. dr. J.Th.M. de Hosson is door Tsinghua universiteit in Beijing benoemd tot Honorary Guest Professor. De Hosson is hoogleraar Technische Natuurkunde bij het Zernike Institute for Advanced Materials van de Rijksuniversiteit Groningen. In 2005 won hij de prestieuze European Materials Gold Medal.

De Tsinghua universiteit staat bekend als een van de beste in China. In top-200 World Universities ranking van de Times Higher Education Supplement komt Tsinghua University dit jaar op plaats 56, de Shanghai ranking zet Tsinghua op een gedeelde plaats 151-202.

Het onderzoek van De Hosson concentreert zich op de relatie tussen de microstructuur van materialen en de natuurkundige eigenschappen. In dit onderzoek worden zeer geavanceerde microscopische technieken gebruikt, waaronder HRTEM, een techniek die van oorsprong gebaseerd is op de fase-contrast microscoop die door Frits Zernike aan de Rijksuniversiteit Groningen werd uitgevonden.

Laatst gewijzigd:27 november 2015 15:49