Over ons Actueel Evenementen Promoties

Economic evaluations of non-traditional vaccinations in middle-income countries

Indonesia as a reference case
Promotie:Dhr. A.A. Suwantika
Wanneer:27 juni 2014
Aanvang:12:45
Promotor:prof. dr. M.J. (Maarten) Postma
Copromotor:dr. K. Lestari
Waar:Academiegebouw RUG
Faculteit:Science and Engineering
Economic evaluations of non-traditional vaccinations in
middle-income countries

Economische evaluaties van niet-traditionele vaccinaties in Indonesië

Ondanks toenemende economische welvaart zijn niet-traditionele vaccins nog steeds schaars in Indonesië en zijn er nog diverse uitdagingen voor brede introductie. Auliya Abdurrohim Suwantika presenteert in zijn proefschrift een raamwerk voor beoordeling van dergelijke vaccins ter ondersteuning van de besluitvorming rond introductie, met rotavirus- en hepatitis A-vaccins als voorbeelden. Gegeven de beperkte budgetten is een dergelijke introductie sterk afhankelijk van financiële arrangementen random immunisatieprogramma’s. Nieuwe bronnen van financiering zijn noodzakelijk om deze nieuwe vaccinatieprogramma’s te kunnen bestendigen. Transparante analyse van obstakels en adequate keuzes in financiële planning zijn daarbij cruciale aspecten en zouden een integraal onderdeel moeten uitmaken van de planning van de EPI en het bijbehorende management in Indonesië.

Auliya Abdurrohim Suwantika deed zijn promotieonderzoek aan de Rijksuniversiteit Groningen bij het onderzoeksinstituut GRIP (Groningen Research Institute of Pharmacy). Het werd gefinancierd door DIKTI, Ministry of National Education, Republic of Indonesia, waar hij werkzaam is al universitair docent.