Over ons Actueel Voor de pers

Elhorst, prof. dr. Paul

Paul Elhorst

Paul Elhorst is bijzonder hoogleraar Regionale Economie aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. De regionale werkloosheidsproblematiek van het Noorden is een van de belangrijkste onderzoeksthema’s bij zijn leerstoel.

Elhorst (1958) studeerde econometrie en promoveerde in de economie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij is sinds 1992 verbonden aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG. Elhorst richt zich in zijn onderzoek op twee speerpunten: regionale werkloosheid en de prijs daarvan en deelt de praktische beleidsconsequenties van zijn onderzoek steeds met overheden. Hij gebruikt voor zijn onderzoek niet alleen gegevens van de drie noordelijke provincies, maar ook van andere regio’s in de EU die met vergelijkbare problemen kampen, omdat het Noorden en de EU niet los van elkaar kunnen worden gezien.

Eerder in het nieuws

RUG artikel

Contact en meer informatie

Zie de profielpagina

Publicaties

Er zijn geen publicaties gevonden die voldoen aan de criteria.

Laatst gewijzigd:05 februari 2024 16:19