TalencentrumOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen
Talencentrum
Talencentrum Over ons Nieuws

Introduction to Dutch MOOC (Juni 2015)

01 juni 2015

Introduction to Dutch zal op 1 juni weer van start gaan. Introduction to Dutch, ontwikkeld door het Talencentrum van de Rijksuniversiteit Groningen, is bedoeld voor toekomstige studenten en medewerkers van de universiteit, voor buitenlandse professionals die in Nederland willen werken en wonen en voor buitenlanders die geïnteresseerd zijn in de Nederlandse taal. Naast kennismaking met de Nederlandse taal is de cursus een kennismaking met de stad Groningen, de Rijksuniversiteit Groningen en de regio.

Introduction to Dutch
Introduction to Dutch beslaat drie weken en is bedoeld voor iedereen die Nederlands wil leren of van plan is Nederland te bezoeken voor werk, studie of plezier. Deelnemers hoeven geen kennis van het Nederlands te hebben om met de cursus te starten. Onderwerpen als zichzelf voorstellen en vertellen over familie, vrienden, werk of studie komen aan de orde en korte films geven een indruk van het wonen en leven in Nederland. Na afronding van de cursus kunnen deelnemers een bewijs van deelname kopen.

Inschrijving Introduction to Dutch
Gratis online inschrijving is mogelijk op futurelearn.com/courses/dutch.

Positieve reacties
33.000 cursisten van over de hele wereld hebben aan de eerste MOOC deelgenomen. Er waren veel positieve reacties:

• "Sincerely this is one of the best language online courses I have attended. It is all very simple and easy to get and practice. As a linguist I find no remarks for now. So good luck and Godspeed to all of you vriende!”
  • “The course goes at a good pace and, of course, anything you haven't quite understood you have the opportunity to review. Dank u veel voor uw help!”
  • “It's going well so far. The course is well structured and I think it is also a matter of practice as some words and phrases need to be internalised before moving on with the further teaching material.”

Talencentrum
Telefoon: +3150 363 58 02