Centre for Public Health in Economics and Business
Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Centre for Public Health in Economics and Business Events Symposia

Voorjaarssymposium 2017 - Dure medicijnen

Op 31 mei 2017 vond het gezamenlijke voorjaarssymposium van Healthwise en het UMCG plaats. Het thema van dit jaar was ‘dure medicijnen’. Diverse (grote) sprekers uit de zorgsector gingen tijdens dit event met elkaar in discussie over de stijgende medicijnuitgaven in ons land. Iedere spreker gaf een perspectief vanuit eigen vakgebied of branche en droeg daarmee bij aan een gemeenschappelijke benadering van het maatschappelijke vraagstuk: ‘hoe houden we de medicijnkosten binnen het budget?’.

money-pills
Eerste stap naar een oplossing

Bij het voorjaarssymposium hebben zowel de sprekers als het publiek richting gegeven aan een geschikte oplossing voor te dure medicijnen. Door middel van lezingen, prikkelende stellingen en debatsessies hebben zij samen meer inzicht gecreëerd in het huidige medicijnlandschap en hoe deze beter kan worden ingericht. Hierbij was er aandacht voor de rol van verzekeraars, farmaceuten, zorgprofessionals, de politiek en meer.

Benieuwd naar de visies van de sprekers?

Alfred Bein

Algemeen Directeur, Novartis Nederland

Blogartikel: Expensive medicines from a pharmaceutical company’s point of view

De presentatie van Alfred Bein mogen wij niet beschikbaar stellen. Wel verwijzen wij u graag door naar de website van Novartis, waar u de informatie uit zijn lezing kunt terugvinden.

Bart Benraad

Programmamanager Dure Geneesmiddelen, Zorgverzekeraars Nederland

Presentatie: Perspectief van de verzekeraar

Blogartikel: Bart Benraad over het wegwerken van wantrouwen tussen ziekenhuizen en verzekeraars