Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Sociologie

Groningse sociologen schrijven twee van de meest geciteerde sociologische artikelen

29 januari 2016

Uit recent onderzoek van Jerry A. Jacobs in het tijdschrift The American Sociologist, die 140 wetenschappelijke tijdschriften evalueerde, blijkt dat er in de tien meest geciteerde sociologische artikelen van de afgelopen vijf jaar (2010-2014) twee geschreven zijn door dr. Christian Steglich en prof.dr. Tom Snijders, van de afdeling Sociologie van de Rijksuniversiteit Groningen. Jacobs maakte voor zijn onderzoek gebruik van Google Scholar Citation Data en stelde aan de hand hiervan een top 10 samen van de meest geciteerde artikelen over de periode 2010-2014. Tom Snijders en Christian Steglich zijn vertegenwoordigd op de eerste plek, met hun artikel Introduction to stochastic actor-based models for network dynamics (681 citaties), en de tiende plek, als co-auteurs van het artikel Dynamic networks and behavior: Separating selection from influence (402 citaties).

Laatst gewijzigd:25 februari 2019 14:18