Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Sociologie

Vici subsidie voor professor Agnes Akkerman

15 februari 2016

Agnes Akkerman heeft een NWO Vici subsidie verworven voor haar onderzoeksproject Een ontevreden werknemer, een ontevreden burger?

Mondige werknemers worden soms bestraft met slechtere carrièrekansen of pesterijen door werkgevers en collega’s. Dit onderzoek leert hoe en waarom het uiten van onvrede door werknemers wordt onderdrukt en welke gevolgen dit heeft voor het gedrag van werknemers, binnen en buiten de organisatie, zoals hun stemgedrag.

Agnes Akkerman is verbonden aan de afdeling Sociologie van de Vrije Universiteit Amsterdam, aan de afdeling Politicologie van de Radboud Universiteit Nijmegen en zij is bijzonder hoogleraar vanwege de James Coleman Association aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Laatst gewijzigd:26 februari 2016 14:45