Over ons Actueel Nieuws

Ouderen gaan beter om met emoties op het werk dan jongere collega’s

22 juni 2016

We moeten steeds langer werken. In discussies over ouderen op de werkvloer gaat het vaak over de teruglopende capaciteiten van deze groep werknemers. Susanne Scheibe toont aan dat er ook positieve veranderingen zijn als gevolg van ouder worden op het werk. Ouderen beschikken over belangrijke emotionele capaciteiten die hen in staat stellen goed te functioneren in uitdagende situaties. Scheibe kreeg onlangs een Vidi-subsidie om meer onderzoek te doen naar de relatie tussen leeftijd en het omgaan met emoties op het werk.

Video’s RUG

Het online videomagazine Unifocus belicht wekelijks onderwerpen die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering. Andere video's staan in onze videoportal.

Laatst gewijzigd:24 september 2021 13:29