Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Psychologie

Martijn van Zomeren adjunct-hoogleraar Politieke en Culturele Psychologie van Sociale Relaties

27 mei 2016
Martijn van Zomeren

Martijn van Zomeren is per 1 juni 2016 benoemd tot adjunct-hoogleraar Politieke en Culturele Psychologie van Sociale Relaties (Political and Cultural Psychology of Social Relationships) aan de faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen. De leerstoel is ondergebracht bij de basiseenheid Sociale Psychologie van de afdeling Psychologie.

Martijn van Zomeren (1979) studeerde Sociale Psychologie aan de Universiteit Utrecht, promoveerde cum laude aan de Universiteit van Amsterdam, werkte twee jaar voor de Vrije Universiteit in diezelfde stad, en is sinds 2008 verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij ontving meerdere beurzen (waaronder een NWO VENI-beurs), diverse prijzen en meerdere early career awards voor zijn onderzoek naar de diverse motivaties die mensen hebben om zich actief in te zetten voor sociale verandering (zoals via grootschalige demonstraties).

Laatst gewijzigd:27 mei 2016 10:21