Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

KHMW benoemt zes RUG-hoogleraren als nieuw lid

15 maart 2016

De Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen (KHMW) heeft zes prominente hoogleraren van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) benoemd als nieuw lid. In totaal benoemde de KHMW 36 nieuwe leden, afkomstig van de Nederlandse universiteiten.

De RUG-hoogleraren met een benoeming zijn:

Prof. dr. G.C.G. (Trudy) Dehue, hoogleraar theorie & geschiedenis van de psychologie Rijksuniversiteit Groningen

Prof. dr. A. (Amina) Helmi, hoogleraar dynamica, structuur en vorming van de Melkweg Rijksuniversiteit Groningen

Prof. dr. T. (Theunis) Piersma, hoogleraar trekvogelecologie Rijksuniversiteit Groningen

Prof. dr. M. (Mladen) Popović, hoogleraar Oude Testament en het vroege Jodendom Rijksuniversiteit Groningen

Prof. dr. L.C. (Rineke) Verbrugge, hoogleraar logica en cognitie Rijksuniversiteit Groningen

Prof. dr. T.N. (Cisca) Wijmenga, hoogleraar humane genetica Rijksuniversiteit Groningen

Prof. dr. G.C.G. (Trudy) Dehue
Prof. dr. A. (Amina) Helmi
Prof. dr. T. (Theunis) Piersma
Prof. dr. M. (Mladen) Popović
Prof. dr. L.C. (Rineke) Verbrugge
Prof. dr. T.N. (Cisca) Wijmenga

KHMW

De Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen, het oudste "Geleerde Genootschap" in Nederland, werd als Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen opgericht in 1752, met als doel het bevorderen van de wetenschap, in de ruimste zin. De KHMW houdt zich sinds de oprichting bezig met het bevorderen van wetenschap en wil een brug slaan tussen wetenschap en samenleving. Meer informatie over de KHMW is te vinden op www.khmw.nl.

Laatst gewijzigd:02 april 2024 12:41