Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Psychologie

In memoriam: Gerrit Lang (1934 – 2018)

28 augustus 2018

Op 20 juli van dit jaar overleed op 84-jarige leeftijd Gerrit Lang, emeritus hoogleraar Individueel Toegepaste Psychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen en in de periode 1988-1993 decaan van de Faculteit Psychologische, Pedagogische en Sociologische Wetenschappen (nu Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen).

Gerrit Lang was een pionier op het gebied van het onderwijs in de consulting psychology, in zijn woorden het psychologisch gesprek met gewone, aanspreekbare mensen met problemen. Hij heeft belangrijke bijdragen geleverd aan de ontwikkeling van de professie.

Prof. dr. Henk van der Molen (hoogleraar Psychologie Erasmus Universiteit en prof. dr. Wim Hofstee (emeritus hoogleraar Rijksuniversiteit Groningen) schreven een in Memoriam op de website van het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP).

Laatst gewijzigd:19 maart 2021 10:43